Suddenly I think I always knew I had my share of mistakes...
Made quite a few...Finally I know and that's for sure
I don't look back in anger anymore....

.....Farhan's Blog.....

we all live under the same sun then why can't we live as one ???

My Shoutbox..Let SHOUT!!!
Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x
My Friends Blogs
Today's History
My Jiwang Torrent
Ads
Referer
Web Pages referring to this page
Link to this page and get a link back!
Snap Shots
Get Free Shots from Snap.com
Wednesday, March 19, 2008
Lelaki kulit gelap dianggap lebih seksi
LONDON: Warna kulit adalah daya penarik setiap individu biarpun hakikatnya, cita rasa wanita dan lelaki terbukti berbeza - lelaki sukakan wanita berkulit cerah, manakala wanita lebih meminati lelaki berkulit gelap.

Lelaki mengaitkan warna kulit putih itu dengan lambang kesucian, perawan, baik, budi pekerti mulia dan lemah.

Wanita pula menganggap lelaki kulit hitam sebagai penuh misteri, rakus, bahaya serta ada tarikan seks.

Akhbar Daily Mail melaporkan semalam, ia hasil kajian terbaru sekumpulan saintis Barat di Universiti Toronto, Kanada, yang merumuskan lelaki yang berbeza latar belakang dan keturunan, mempunyai persamaan dari segi meminati wanita berkulit cerah, berambut perang yang dianggap paling menawan.

Wanita sebaliknya melihat lelaki berkulit gelap - daripada sawo matang kepada kulit hitam sebagai paling menarik.

"Kajian kami mengesahkan persepsi mengenai warna kulit bukan sekadar tanggapan, tetapi hakikat. Warna kulit menjadi daya penarik dan antara ciri utama rujukan sosial. Boleh dikatakan, apa yang dianggap sebagai mitos kini menjadi fakta," kata Dr Shyon Baumann, ahli sosiologi yang terbabit dalam kajian itu.

Katanya, kajian itu membabitkan penyelidikan ke atas 2,000 gambar iklan yang dipilih berdasarkan model yang dianggap ramai responden daripada pelbagai latar belakang berbeza, sebagai paling menarik di mata mereka.

Model wanita yang menjadi pilihan itu mempunyai kulit putih 15.2 peratus lebih cerah berbanding model lelaki kulit putih, manakala wanita kulit hitam pula 11.1 peratus lebih cerah daripada lelaki kulit hitam yang dipaparkan.

"Lelaki amat tertarik kepada selebriti kulit putih seperti Nicole Kidman dan Kylie Minogue yang dianggap mempamerkan ciri mulia dan baik. Ada juga lelaki yang sukakan wanita berkulit gelap seperti aktres Monica Belluci berbanding aktres kulit cerah, Michelle Pfieffer hanya kerana wanita berkulit gelap itu dianggap lambang kerakusan," katanya. "Wanita sebaliknya, memilih lelaki lebih gelap seperti aktor popular Johnny Depp, Colin Farrell serta Jamie Foxx yang didakwa memiliki tarikan seks tersendiri, misteri, ganas dan bahaya."

Malah, antara bukti kewajaran andaian itu adalah berdasarkan pencapaian dua aktor yang tersenarai - Colin Farrell dan Jamie Foxx berpasangan dalam filem terbaru Miami Vice yang berada di carta atas biarpun menerima ulasan dan kritikan yang kurang menarik.

"Kajian ini membuktikan di dalam budaya kita sendiri sudah wujud satu rujukan tertentu bagaimana seseorang wanita itu perlu tampil dan membawa diri mereka."

sumber: BH

p/s: seksi ker kulit sawo matang aku nih?? heheheee
posted by Farhan @ 12:45 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: Farhan
Home: Bangi, Selangor, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
My Links
Template by

Free Blogger Templates

BLOGGER